THEDAILYEDIT

Accurate & Complete News

7 Articles

Full Coverage

61% AVERAGE
  • Trust Index - 61% Ave

    Average Trust Index of 61% with a high of 74% and low of 38%.

51% AVERAGE
  • Story Coverage - 51% Ave

    Average details of 51% with a high of 68% and low of 22%.

0% AVERAGE
  • Misleading Content - 0% Ave

    Average details of 0% with a high of 0% and low of 0%.



All 16 Details
Found in 6 Articles
Dominion is seeking $1.6 billion in damages.

Found in 5 Articles
Dominion alleged in its March 2021 lawsuit that Fox amplified the false theories to boost its ratings and stay abreast of hard-right competitors including One America News Network, which Dominion is also suing.

Found in 5 Articles
The deposition comes as special committees of the boards of directors for Fox Corp and News Corp (NWSA.O) consider a proposal from Murdoch to re-combine, nearly a decade after the companies split.

Found in 5 Articles
In his essay "When Are Lies Constitutionally Protected?" UCLA law professor Eugene Volokh says the Supreme Court has upheld punishment for, inter alia, lies constituting defamation, libel, perjury, false statements to government investigators and fraudulent charitable fundraising.

Found in 5 Articles
Eddie Perez, board member at the OSET Institute, a non-profit, non-partisan outfit advocating for reliable and transparent election technology, calls the claims about Dominion that were amplified by Fox hosts and peddled by its guests "outlandish."

Found in 4 Articles
Defamation is awfully hard to prove - but that they have a ton of documentation already in public of false claims being presented, amplified, sometimes even endorsed by people on Fox, at a time when it was pretty clear from Fox's own reporting and elsewhere that there was no merit to it.

Found in 4 Articles
The complaint cited instances in which Trump allies like Rudy Giuliani and Sidney Powell appeared on Fox News and falsely claimed Dominion software may have manipulated vote counts in favour of Mr Biden.

Found in 4 Articles
A five-week trial in the case is scheduled to begin on April 17.

Found in 4 Articles
Election technology company Dominion Voting Systems says Fox News Network amplified false claims that its machines were used to rig the election against Republican Donald Trump and in favor of his Democratic rival Joe Biden, who won the election.

Found in 4 Articles
Nevertheless, Fox failed an effort to convince a judge to throw out the case in December 2021.

Found in 3 Articles
Instead, its filings suggest that the Fox stars relaying them on the air reflected an appropriate journalistic response to stark claims about the functioning of American democracy, as they involve "questions to a newsmaker on newsworthy subjects" or they "accurately report on pending allegations."

Found in 3 Articles
Dominion has also sought communications from Murdoch, his son Lachlan Murdoch and other Fox News personnel, as it seeks to prove that the network either knew the statements it aired were false or recklessly disregarded their accuracy.

Found in 3 Articles
That context includes assertions that have long since been debunked and rebutted in dozens of court challenges and by local and state election officials from both parties.

Found in 3 Articles
Like, what are they saying? That they had no way of knowing about Dominion or that they were in the dark about, you know, what the actual facts of what happened in the election were?

Found in 2 Articles
Source here's a clear favorite emerging to land former Saints head coach Payton and they reportedly scheduled a second interview with the former Super Bowl winner this week.

Found in 2 Articles
A former commander with the Russian mercenary Wagner Group has sought asylum in Norway after deserting the organisation that has played a central role in some of the significant battles in the Ukraine conflict.

All 6 quotations
Found in 5 Articles
Doug Mirell, a defamation lawyer who has followed the litigation, said he believes Dominion has an "air-tight" case for actual malice because Fox hosts pressed forward with vote-rigging allegations "well after it was quite clear that these claims were demonstrably false."

Found in 3 Articles
"Its case relies on the theory that there was an effort - from top to bottom of Fox hierarchy - to appease viewers angered that Fox had been the first television network to call the key state of Arizona for Joe Biden in November 2020."

Found in 3 Articles
Fox referred Reuters to an earlier statement saying: "There is nothing more newsworthy than covering the president of the United States and his lawyers making allegations of voter fraud."

Found in 2 Articles
"Dobbs left Fox Business in February 2021, the day after Smartmatic sued Fox in a separate $2.7 billion defamation suit."

Found in 2 Articles
"Fox's journalists and managers were repeatedly told the stories about the voting machine were false, over a period of weeks," Lucy Dalglish, the dean of the University of Maryland Merrill College of Journalism, writes in an email for this story.

Found in 2 Articles
"And there really was no support for them other than a couple of crackpots."